Spelfilm Barnfilm

THE STAR

Maria och Josefs resa mot Betlehem är en välkänd berättelse bland barn och vuxna. Men hur är det med alla djur som hjälpt dem på vägen? Animationsfilmen THE STAR handlar om djuren som hjälpte Maria och Josef till Betlehem och som såg till att vi fick den allra första julen. Vi får träffa Bo som är en liten men modig åsna. Han längtar efter ett liv bortom sitt dagliga slit till och från kvarnen i byn. En dag finner han modet att bryta sig fri och beger sig slutligen ut på sina drömmarnas äventyr. På sin resa slår han följe med Ruth, ett älskat får som har förlorat sin flock och Dave, en duva med höga förväntningar. Tillsammans med tre vise kameler och några excentriska djur, följer Bo och hans nya vänner stjärnan och blir oavsiktliga hjältar i den största historien som någonsin berättat - den första julen.
  • Originaltitel: THE STAR
  • Produktionsland: USA