Spelfilm Musik

SING

Det animerade äventyret ”Sing” utspelar sig i en värld som vår egen, men där alla invånare är djur. En stilig Koala vid namn Buster Moon chefar över en nedgången teater som sett bättre dagar. Men Buster är en evig optimist - ja, kanske till och med överoptimist, och har inga planer på att låta teatern gå i konkurs. Han satsar sina sista slantar på att återge sin teater sin forna glans genom att hålla en sångtävling mer storslaget än något annat världen sett. Några av de tävlande är en blues-mus, en tonårig elefant med scenskräck, en utarbetad grismor och ett punkrockande piggsvinsom inget hellre vill än att slå igenom som soloartist. Missa inte årets musikaliska komedi.
  • Originaltitel: SING
  • Produktionsland: USA
  • Bolag: Universal / UIP
  • Regissör: Christophe Lourdelet, Garth Jennings