Spelfilm Äventyr

HUNT FOR THE WILDERPEOPLE

En bråkig storstadspojke och hans grinige fosterfarbror tvingas samarbeta för att överleva i Nya Zeelands vildmark, efter att omgivningen missförstått deras relation och de blir efterlysta i hela landet.

Malmö stads motivering
Vinnare av bästa barnfilm vid Barn-och ungdomsfilmfestivalen 2017.

Genom de mest oväntade vändningar, humor och filmisk innovation visar regissören att det trots allt finns en väg från att vara en outsider till att omfamna livet till fullo. I denna enastående film lyckas varje skådespelare, varje scen och varje replikskifte föra handlingen framåt och ständigt förundra publiken. Det är en fräck, ofta politiskt inkorrekt och samtidigt hjärtevärmande jakt på frihet.

• Originaltitel: HUNT FOR THE WILDERPEOPLE
  • Produktionsland: USA
  • Bolag: Sony Pictures
  • Regissör: Taika Waititi