Spelfilm Barnfilm

BAMSE I TROLLSKOGEN

När Bamse äter Farmors märkliga dunder-honung blir han världens starkaste björn. Världens snällaste björn är han alltid. Tillsammans med vännerna Lille Skutt och Skalman ger han sig ut på många spännande äventyr. I avsnittet Bamse i Trollskogen: Lille Skutts öron förvandlas till morötter, Mickelina får kvastsvans och Vargen blir till en ballong. Har häxan Hia-Hia börjat trolla igen? Då är det nog bara Bamse som kan stoppa henne. Men vägen till hennes grotta är lång, och många faror lurar i Trollskogen. I avsnittet skattkartan och Skattsökarfärden: Bamse och Lille Skutt hittar en gammal karta hos Farmor. Det är en skattkarta. Tillsammans med Skalman ger de sig ut på skattjakt i båten Viktoria. Vargen och sjörövarna följer efter. De är också ute efter skatten.
  • Originaltitel: BAMSE I TROLLSKOGEN
  • Produktionsland: SWE