Spelfilm plus Drama

Mamma, jag älskar dig

12-årige Raimonds och hans kompis testar gränser och göra lite dumheter tillsammans. Det för med sig att Raimonds trasslar in sig en härva av lögner som blir allt svårare att reda ut. För att slippa berätta för sin mamma begår han till och med en del brott. Det gör allt ohållbart. Vad är värst – leva med ett dåligt samvete eller berätta allt?

En realistisk film som berör och ställer viktiga frågor om moral och vad det innebär att växa upp och ta ansvar för sina handlingar.

Lettlands Oscarsbidrag och vinnare av Malmö stads barnfilmpris som delar ut priset för trettonde året i rad. Filmen har vunnit en rad priser, bland annat vid filmfestivalerna i Berlin och Los Angeles.

• Bolag: New Europe Film
  • Regissör: Janis Nords