Filmnavet Geografi

Spanien – Madrid

Filmen om Spanien består av del 1 och del 2. De är producerade enligt Lgr 11. Det är filmer i ämnet Geografi, men kan också användas i andra SO-ämnen. Filmerna passar framför allt bra för grundskolans mellanstadium från 10 år, men elever på högre stadier kan också med fördel ta del av filmerna. Filmerna ger en övergripande kunskap om landet Spanien och en inspiration för fördjupning. Vi får se hur olika områden i Spanien ser ut. Vi får veta och se en hel del om landets natur, klimat och väder, historia, kultur, miljö, industrins hållbara utveckling och hur människor idag lever, bor och arbetar. Vi får veta vilka problem Spanien idag brottas med och om framtiden.