Utbildningsfilm Biologi

Människans biologi – Sensoriska system

Vi får oss en titt på nervsystemets struktur och funktion men undersöker också hur kroppen reagerar på sin omgivning och hur den hanterar förändringar i denna.

Det här programmet berättar vad hormoner är och förklarar kopplingen mellan vårt nervsystem och vårt hormonsystem. Den kopplingen gör det möjligt för oss att reglera våra kroppars svar på världen omkring oss samtidigt som den påverkar hur kroppen fungerar genom vårt humör och våra tankar. Under programmet ser vi också hur droger och stimulantia påverkar hjärnaktiviteten.

Serien Människans biologi förklarar, med hjälp av virtuell teknik, hur den mänskliga kroppen fungerar.

• Produktionsland: Storbritannien
  • Produktionsår: 2009