Leva som ung – Reklamen
”Leva som ung” handlar om ungas ekonomiska villkor. Den är gjord i fyra delar och tar upp reklamens påverkan, att umgås med olika ekonomiska förutsättningar, synen på framtiden och alternativ konsumtion. Filmen är gjord med tanken på att inspirera till diskussioner och medieprojekt i egen regi. Det är först när man kan utbyta tankar och reflektioner kring vardagens ekonomi som dessa slutsatser tar liv och ger självkänsla och insikter.
Del 1: Reklamen
Ungas reflektioner över reklamen är det inledande avsnittet. Vad som vid första anblicken verkar vara enkla snabba svar är i själva verket starten på en långsiktig process.
- Produktionsland: Sverige
- Produktionsår: 2006
- Ämnen: Hem- och konsumentkunskap Ekonomi Samhällskunskap
- Målgrupper: Grundskola 7-9 Gymnasieskola Vuxenutbildning Anpassad skola
- Språk: Svenska
- Ålder från: 13 år
- Speltid: 22 min
- Artikelnummer: 6939_1
- Finns även att beställa som DVD