Utbildningsfilm Berättande

Kylan

Det är isande kallt ute. Den kyliga och farliga dimman väntar i skogen på sitt nästa offer. Den lilla flickan och hennes klasskamrater har inget val. De måste ta sig till skolan även om de riskerar sina liv. Efter att ha korsat den stora skogen möter barnen den livsfarliga dimman…

Med minimal dialog och fokus på ljudets atmosfär, barnens andetag, snön som faller och den klara luftens krispighet, skapas ett eget universum inramat av den livsfarliga dimman. Kylan är en saga om rädsla och hur man kan överkomma den genom att hjälpa varandra. En fantasifull film som väcker tankar och frågor om hur naturen och människan hör samman.

Sett ur ett barns perspektiv.