Filmnavet Engelska

Great Britain - in English

Filmen tar upp britternas historia och traditioner i Det Förenade Kungarikets olika länder. Från kelter, romare och riddare, kungar och drottningar, kolgruvor och järnmalm, kolonier och imperiet till dagens Storbritannien. Vi besöker England, Skottland, Wales, Nordirland och deras huvudstäder. Vi får se Storbritanniens olika landskap, de många öarna, sjöarna med Loch Ness, åkerjord, vackra slott, parker och trädgårdar.Vi får höra om det engelska språkets utbredning och betydelse samt vad de brittiska måltiderna består av. Vi är på festival, går på fotboll och cricket. Filmen tar också upp jultradition, skolan, massmedia och mycket mer... Filmen är på engelska.

• Produktionsland: Sverige
  • Bolag: HamarkFilm