UR Pedagogiska Frågor

För att uppfylla elevhälsans syfte - att främst bedriva ett förebyggande och hälsofrämjande arbetssätt i skolan - behöver elevhälsoarbetet samordnas så att det omfattar hela organisationen och all personal där. Tre pedagogikforskare berättar om vilka de största utmaningarna är, samt vilken roll rektorn spelar i utvecklingsarbetet. Medverkande: Pia Skott, Eva Hjörne och Ingrid Hylander. Moderator: Cecilia Löfberg. Inspelat den 7 maj 2018 på Münchenbryggeriet i Stockholm. Arrangör: Rektorsprogrammet, Stockholms universitet och Specialpedagogiska skolmyndigheten.
  • Actors: Pia SkottEva HjörneIngrid HylanderCecilia Löfberg;
  • Originaltitel: UR Samtiden - Rektorsprogrammets forskningskonferens : Rektorns roll i elevhälsoarbetet
  • Bolag: UR
  • Produktionsår: 2018