UR Pedagogiska Frågor

Elevhälsan syftar till att främst bedriva ett förebyggande och hälsofrämjande arbetssätt i skolan. Men många lärare vittnar om att de har svårt att hinna med det arbetet. Erica Sjöberg och Sarah Neuman, rådgivare på Specialpedagogiska skolmyndigheten, berättar om vad som behöver göras för att höja skolans elevhälsokompetens. Inspelat den 7 maj 2018 på Münchenbryggeriet i Stockholm. Arrangör: Rektorsprogrammet, Stockholms universitet och Specialpedagogiska skolmyndigheten.
  • Actors: Erica SjöbergSarah Neuman;
  • Originaltitel: UR Samtiden - Rektorsprogrammets forskningskonferens : Förebyggande och hälsofrämjande arbetssätt
  • Bolag: UR
  • Produktionsår: 2018