UR Ekonomi

Låna för livet! - teckenspråkstolkat : Del 2

Del 2 av 8. Fyra familjer är med i ett experiment för att se om deras ekonomi klarar tuffare tider. Experimentet inleds för familjen Katsler Mölstad och familjen Hadjaev Abzalova. Familjen Katsler Mölstad består av Hanna, Måns och tre barn. Hanna har precis sagt upp sig som sjuksköterska för att starta eget och det gör att pengarna inte riktigt räcker till. Bahti Hadjaev och Nazira Abzalova bor med sina två barn i Tensta. Medan Bahti har fast jobb är Nazira oftast arbetslös så familjens inkomst varierar. De ekonomiska coacherna Birgitta Piper och Claes Hemberg hjälper familjerna med experimentets utmaningar. Första månaden höjs bolåneräntan och det införs amorteringskrav.