Spelfilm plus Klassisk Barnfilm

Resan till Melonia

På paradisön Melonia bor trollkarlen Prospero med sin dotter Miranda och alla deras vänner. Men på den sotsvarta grannön Plutonia härskar de onda Slug och Slagg - och de har börjat snegla på Melonia!

Se Per Åhlins tolkning av William Shakespeares "Stormen". Sagoäventyret om de två öarna  - den ena blomstrande och den andra förgiftad - bjuder in till diskussion om att värna vår miljö. Läs även SFI:s handledning. Missa inte denna härliga och välgjorda familjefilm.

Filmen tog sju år att göra med en budget på 22 miljoner. Per Åhlin är också känd för animeringen av Dunderklumpen och Alfons Åberg.

Svenska röster: Hans Alfredsson, Tomas von Brömssen, Allan Edvall, Eva Rydberg m.fl.

• Bolag: Sandrew Metronome
  • Regissör: Per Åhlin